mandag den 10. februar 2014

Brygning af påskeøl står for døren + falsk bund indkøbt

Nu er den næste dato sat, for brygning af årets påskebryg. Det bliver lørdag d. 15. Marts og jeg har flere optimeringer der skal foretages på bryganlægget, før det næste bryg skal sættes igang. Jeg har gennem længere søgen, ledt efter en falsk bund til deling af malt og urt. Men da bryggryden er en gammel svensk gryde, som ikke lige er i samme diametermål som de gængse til ølbrygning, har det været meget svært at finde. Men nu er det løkkedes, håber jeg!
Jeg har idag bestilt en falsk bund fra Maltbazaren.dk, som måler Ø360 mm - den kommer med posten en af dagene. Gryden er Ø370 mm så der er plads til en pakning rundt i kanten. Jeg har købt en 10/18 mm silikoneslange, som skal sættes på hulpladen, rundt i kanten. Den er fødevare godkendt og kan tåle høj varme, så jeg håber at den bliver et godt match.

OPDATERING: Se også dette indlæg "Den falske bund er ankommet"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar