fredag den 14. februar 2014

Opdatering på den falske bund

Benene på den indkøbte falske bund var for korte, og jeg har nu fået konstruet tre justérbare ben, i rustfri stål. Jeg fik fat i et rør, som jeg har savet tre stumper på 75 mm. Jeg har boret et 5 mm hul i siden og skåret et M6 gevind i, så benene kan strammes fast med en skrue om det eksisterende ben på huklpladen. Den kan tilmed justeres i højden, hvis jeg nu finder ud af, at der skal være mere plads under den falske bund til urt.

 

Jeg mangler dog lige at finde et par kortere M6 bolte til benene, så kommer det til at se rigtig fint ud.


OPDATERING:

Nu har jeg fået fat i et par pinolskruer, som passer perfekt i benene. Nu kan den falske bund justeres fra 75 mm til 100 mm over grydens bund.



2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det lyder som en stor afstand under den falske bund. Min erfaring er at jo mindre des bedre.

Anders Skov Jørgensen sagde ...

Ja, det vil jo vise sig når vi skal til at brygge næste gang. Men hvilke problemer oplever du ved den store afstand? Meningen er at jeg vil brygge med rummet under hulpladen fyldt med sød urt. Recirkuleringen skal ske langsomt med pumpen, som jeg arbejder på at få nedregulering på i øjeblikket.

Send en kommentar