fredag den 30. oktober 2015

Den falske bund er ankommet

Langt om længe fik jeg valgt en si-løsning til min bryggryde. Den ankom idag med GLS fra Maltbazaren.dk. Jeg har kigget længe efter en falsk bund med diameteren Ø370 mm. Men den findes ikke derude, så jeg har som nævnt i et tidligere indlæg, så har jeg nu købt og modtaget en Ø360 mm falsk bund.
Her er den så:



Hulpladen er udstyret med tre 47 mm korte ben, som standard. De er for korte, og jeg er nød til at lave en løsning med nogle højere ben - de skal være 75 mm lange, for at nå op over bundventilen i gryden.

Da pladen ikke når helt ud til kanten af gryden, har jeg købt en silikoneslange som skal aggere som pakning på hulpladen. Jeg har skåret slangen op og kan glide den på kanten.




Regnestykket for målene ser ud som følgende:
Hulplade diameter 370 mm
Slange inder diameter 10 mm
Slange yder diameter 18 mm

Slangens væg er således: 18-10 = 8 mm
Det vil sige, at da jeg skulle finde den rigtige slange, så passede denne perfekt, da jeg manglede 10 mm i diametermål og slangens væg udgør 8 mm.



Jeg har passet enderne sammen med et skråt snit, så holdes slangerne bedre på plads når den monteres i gryden.Og den passer perfekt ned i gryden. Nu mangler jeg kun at få tilpasset benene, så højden passer lige i øjet.

/MesterBrygger




2 kommentarer:

Hans Chr. sagde ...

Må man spørge om noget ? :) hvordan klarer din solar project pumpe det grums en si ikke fanger ?

Anders Skov Jørgensen sagde ...

Den klarede det ikke særlig godt da jeg kun havde tube filteret. Men jeg håber at med både falsk bund og tube filter, at holde det værste ude af pumpen. Men det vil jo vise sig.

Send en kommentar