mandag den 14. april 2014

Omrører 2. Etape

Så har jeg påbegyndt opbygningen af omrøreren til bryganlægget. Jeg har bukket kanterne på en rustfri stål skinne, som passer ned over toppen af gryden. Heri har jeg boret et hul tilpasset motoren, som skal monteres oven skinnen. På den falske bund har jeg savet stangen over, så den nu fungerer som ledestuds for omrørerens aksel. På den måde håber jeg på at undgå af akslen vrider sig og beskadiger motoren.

Se eventuelt første indlæg om "Omrører til bryggryden"

I midten bores et hul så det passer til motoren.


Så passer motoren lige fluks ned i hullet i pladen.






Akslen ledes i hulpladen af en studs, og så går den op til motorpladen hvor motoren skal monteres. I siden af gryden skal jeg have fundet på en løsning til fastmontering af motorpladen, så den er fikseret.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar