onsdag den 16. juli 2014

Indkøb af rustfrie fittings

Jeg har ledt længe med lys og lygte efter en god forhandler af rustfrie fittings i Danmark. Nu har jeg endelig modtaget min bestilling fra WATTOO.dk De har syrefaste (AISI 316) rustfrie fittings til en fantastisk pris. Lige nu har de også analoge termometre med skalaen 0-120 grader til omkring 35 kroner pr. styk. de tager 75 kroner for en forsendelse, så det er med at bestilleen god portion.

Her er min bestilling som jeg lige har været nede og hente i døgnboksen.


Hvis man laver magnettesten, som de fleste tror indikerer om det er rustfri stål eller ej, ja så bliver man skuffet. Disse rustfrie fittings er meget lidt magnetiske, men det er okay. Rustfri 316 stål kan godt blive let magnetisk af forarbejdning af stålet, såsom bøjning og andre forarbejdsningsmetoder.



Det første termometer skal sættes som afgangstemometer, ved bundventilen i gryden. Jeg kunne ved sidste brygning godt have brugt en måling at urtens temperatur, ved recirkuleringen. Så indtil jeg får mit digitale termometer tilbage, så er det altid rart at have et analogt termometer som referencepunkt.

Det andet termometer skal jeg bruge ved chilleren, ved tilbageløbet af kølevandet til vasken. Jeg håber på at kunne styre afkølingen bedre ved at holde et perfekt flow, så temperaturoverførslen er helt korrekt ud af chilleren.


/MesterBrygger

Ingen kommentarer:

Send en kommentar