fredag den 19. september 2014

Første prøvesmagning af Babe Hefeweizen

Så kunne jeg ikke vente længere med at smage det seneste bryg. Første indtryk er at øllen "SMAGER HELT FANTASTISK", uden at overdrive for meget! Kulsyreniveauet er under middel på en skala fra 1-10 ligger den på 4 stykker. Jeg ved af erfaring at kulsyre-niveauet vil stige med alderen, og sætte sig bedre i øllen. Smagen er tydelig genkendeligt som en tysk inspireret hefeweizen. En kraftig smag af hvedemalt slår igennem, men meget svag i humlen. Man kan også smage noter af hvedegær og skummet er som det plejer at være på mine hjemmebryg, meget stabilt og cremet med små fine bobler.

YES! endnu en succes.

Og nu til et par billeder af "dyret".

Jeg kunne ikke dy mig, så jeg skulle lige teste hvor højt skum den kunne bære.


Øllen har ikke lagret færdigt endnu, og den mangler stadig lidt finesse i smagen. Den har kun lagret i knapt 5 døgn, så det skulle meget gerne lagre i endnu 14 dage før den er helt drikkeklar.

/MesterBrygger


Ingen kommentarer:

Send en kommentar