onsdag den 12. marts 2014

Varmtvands-beholder til brygning

Jeg har indtil videre ikke skrevet meget om varmtvands-beholderen, som jeg anvender under brygningen. Det er en 20 liters rustfri gryde, som jeg bare fylder med koldtvand. Vandet opvarmes til omkring 75 grader. Vandet bruges til spædning under mæskningen og til sidst når urten overvandes ved signing.

Jeg har idag opdateret gryden en smule. På loppemarked har jeg fundet et super fedt gammelt kobberlåg til en halvtredser, som passede perfekt til gryden.


Jeg har monteret en studs på låget og via en slange, monteret på vandhanen, kan gryden fyldes med vand. På et senere tidspunkt skal jeg have monteret en bundventil i gryden, så det er muligt at pumpe varmt vand over i mæskegryden. Men, så langt så godt. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar