fredag den 11. juli 2014

Omrører til bryggryden er færdig

Omrøreren til bryggryden er endelig færdig... eller næsten da. Jeg har holdt mig en lang pause siden sidste brygning med at bygge på anlægget. Men nu tog fanden ved mig og sagde, at jeg skulle bygge omrøreren færdig. Og færdig er den næsten også.



Jeg har lavet akslen, med ét vingesæt på nu. Men senere regner jeg med, at det skal sættes endnu en vinge på. Men jeg vil lade næste brygning afgøre, om det er nødvendigt med mere omrøring i gryden.

Først har jeg taget et stykke rustfri fladjern længde 330 mm og bukket den i en skruetvinge, så vingerne passer til omdrejningen at motoren. 

 

Med et par bolte fastgøres den til akselstangen som motoren er spændt fast til. Jeg har drejet et gevind i akselstangen, så den kan spændes fast til motorens akselstykke.

Vingen har jeg fastgjort til akselstangen. Den er monteres på stangen så den nøjagtigt kommer til at dreje under termometeret som er fastgjort i gryden.

Her er den monteret i gryden. Jeg har ikke sat slangen på hulpladen endnu. Den skal selvfølgelig monteret inden der skal brygges.


Og her er der også et glimt at motoren påmonteret motorpladen som går tværs over gryden.

Jeg har boret huller i gryden, så motorpladen er perfekt fikseret.

Mit håb for motoren er at den kan trække hele slæbet. Men det vil første brygning vise meget snart.

/MesterBrygger

Se også de to tidligere indlæg om omrører til bryggryden her:




3 kommentarer:

Svend Aage sagde ...

Hej, vil lige høre om motoren er stor/stærk nok til at trække det rundt i mæsken. Også med vinger midt på akselen? Har selv tænkt på noget lignende

Svend Aage sagde ...

Jeg kan desværre ikke se dine billeder af omrøreren, kun den første video

Unknown sagde ...

Hvad er det for en motor ?

Send en kommentar