lørdag den 12. juli 2014

Pumpeboks til mæskepumpen

Eftersom min lille mæskepumpe indtil videre kun har været spændt fast til et stykke træ, tænkte jeg at det var på tide at give den et ordentligt hjem. Så jeg har fundet en gammel aflagt elboks og monteret pumpen i, så det skulle gøre det nemmere at slutte slangerne til.

Den første opstilling så således ud. Jeg indrømmer gerne at det ikke er var det kønneste, og heller ikke særlig praktisk under opsætning/nedpilning af bryganlægget.


Først var køkkenbordet et kaos af slanger, fittings, værktøj og dimser...


Men efter kaos kom der styr på pumpeboksen. Jeg har monteret pumpen ved den højre ventil og via en gennemsigtig snage over til udtaget i venstre side af boksen.


På begge ventiler skal der monteres camlocks så slangerne til og fra gryden nemt kan på- og afmonteres. 


Jeg har valgt at sætte en gennemsigtig slange i, så det er muligt at se urten strømme igennem og opdage eventuelle luftlommer.


/MesterBrygger

1 kommentar:

Warrior sagde ...

Hej. Jeg kan desværre kun se det første billede. Er det muligt at du kan uploade de andre billeder i et andet format eller måske sende dem til mig?:) Jeg vil nemlig gerne bygge en mæskepumpe og har samme pumpe, som du har brugt her. Mvh Kim

Send en kommentar