torsdag den 28. august 2014

Mesterbrygger på Samsø Bryghus

Og lige som vi ankom til Samsø "Bryghus", så tænkte jeg straks; hvor mon de brygger øllet henne? Og det fortalte ekspedienten ved skranken at det bryggede de oppe på loftet. Da vi var de eneste på gården/bryghuset spurgte jeg om det var muligt at se deres faciliteter. Men det afviste hun desværre og sagde at vi skulle have været der i tirsdags. Eller måske komme på lørdag hvor der også var mulighed for at se bryghuset. Jeg var ærligtalt meget skuffet og bestilte som plaster på såret en ganske god Ballebjerg Stout, og sad senere og funderede over hvorfor Samsø Bryghus ikke har gjort noget mere ud af deres faciliteter på gården. Udeområdet virkede lidt sjusket med et par bænke her og der og betjeningen var damen ved skranken som vi havde mødt tidligere. Jeg sad og drømte mig væk i hvordan jeg ville have opbygget dette bryghus på Samsø, med ubetinget adgang til at se bryghuset for alle. Store glaspartier ind til brygkarene og godt hjemmebrygget øl på fad, serveret i respektable ølglas, og ikke i de sørgelige kantine-sodavandsglas, som jeg fik stukket i hånden. Men det var ikke den oplevelse som vi gik derfra med. Jeg tænkte bagefter at det må kunne gøres meget bedre, og dette må være en opfordring til Samsø Bryghus og andre i samme båd.

Trods mine synspunkter om besøget på bryghuset, så smagte øllen faktisk ganske godt.





/MesterBrygger


Ingen kommentarer:

Send en kommentar